گز 18%لقمه ای بادامی فله ای

 خواص فوق العاده گز برای بدن
گز یکی از  بهترین سوغاتی‌های استان اصفهان است که حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، قند مانند گلوکز، فروکتوز، ساکاروز و مالتوز، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، اسید فولیک، لوتئین و زآگزانتین است. ( همه برند های گز این خواص را ندارند )

از نقل حیدر عظمایی  محقق و پژوهشگر طب سنتی میخوانیم. بررسی خواص گز و اینکه مصرف این شیرینی برای چه افرادی مفید است.

مهم‌ترین خواص گز
این شیرینی نقش موثری در تقویت عمومی و افزایش انرژی بدن دارد؛ گز هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد و کم‌خونی را هم برطرف می‌کند.

حیدر عظمایی  درباره خواص دیگر گز بیان کرد: این شیرینی به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، لوتئین و زآگزانتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: گز تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه دارد؛ این شیرینی بینایی و قوای جنسی را هم تقویت می‌کند.

عظمایی با اشاره به خاصیت آرام‌بخشی گز تاکید کرد: این شیرینی اضطراب و استرس را از بین می‌برد و برای زنان باردار بسیار مفید است، ولی در مصرف آن باید احتیاط را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: گز به زیبایی و شادابی پوست و مو کمک شایانی می‌کند؛ این شیرینی خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های بدن را از بین می‌برد.

عظمایی یادآوری کرد: افراد در استفاده از گز نباید زیاده‌روی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید